5 Insikter – förbättra din säljteknik

 

Som företagare måste vi kunna sälja våra produkter eller vår tjänst för att överleva. Detta kan kännas otäckt och skrämmande för många. Det är långt ifrån naturligt att sälja. Vissa har det, andra inte. Även om vi människor alla är olika och unika så har vi några grundläggande och inbyggda lagar som vi som företagare kan använda oss av när vi bygger vår säljstrategi.

 

Dessa 5 insikter kan dramatiskt förbättra din säljteknik:

 

1. Ge och få tillbaka

Den digitala revolutionen och sociala medier har gjort det lättare för företagare att inleda konversationer med sina kunder. Ha alltid som mål att hjälpa dina kunder med utbildande material på hemsidan, var aktiv på sociala medier och dela med dig av din expertiskunskap i blogginlägg. När du hjälper dina kunder lösa deras problem och utmaningar kommer de att vara mer benägna att handla av dig eftersom de är tacksamma för din tidigare hjälp.

 

2. Vi gör som alla andra

Vi som konsumenter litar inte längre blint på företagsspecifik information och produktbeskrivningar på samma sätt som vi gjorde för 10-15 år sedan. Vi litar dock på andra kunder. Uppmana därför dina kunder att dela med sig av sina upplevelser med dina produkter och var 100% transparent. Demonstrera tydligt på din hemsida och via sociala kanaler vad dina kunder tycker om din verksamhet.

 

3. Begränsa antalet

Produkter och tjänster blir mer attraktiva när deras upplevda tillgänglighet är begränsad. Människor tenderar att vara snabba i köpbeslutet om de tror att de kommer att gå miste om något. Att tidsbegränsa erbjudanden är ett ypperligt bra exempel som fungerar.

 

4. Vi följer auktoriteter

Många marknadsförare använder auktoriteter, till exempel läkare, för att stärka budskapet. Vi människor har en tendens att lyda uttalade experter och auktoriteter. Hitta experterna i din bransch och använd dem på ett trovärdigt sätt för att sälja mer och förstärka ditt varumärke.

 

5. Kontrasten säljer

När du ger offerter är det smart att alltid ge två alternativ. Genom att beskriva en mycket dyr sak först skapar du en känsla av att nästkommande sak är betydligt billigare. Ge exempelvis en dyr offert (som är fullmatad med allt du kan tänkas erbjuda) och en billigare med mindre innehåll.

By | 2017-06-28T14:32:55+00:00 August 18th, 2015|Affärsutveckling, Driva, Entreprenörskap|0 Comments

About the Author:

Arevenue grundades år 2007 av Thomas Appelgren som har varit verksam som egenföretagare i branschen sedan 1984. Därför har vi en ingående förståelse för problemställningar och möjligheter i den ädla konsten som ett entreprenörskap innebär. Efter många år i branschen har vi även byggt upp ett nätverk av samarbetspartners och kan därför erbjuda ett brett utbud av tjänster och expertis för att maximera din verksamhets potential.

Leave A Comment